Personal Branding

Alle kunst ontstaat vanuit een drijfveer, maar dan? Hoe vinden creaties en makers hun weg in de wereld? Kunst heeft een podium nodig en dat komt niet uit de lucht vallen, je zult het zelf moeten vinden of creëren.

Personal Branding is één van de belangrijkste onderdelen van marketing, jezelf als merk presenteren aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept om je te onderscheiden van de rest. Kunstenaars zijn in staat op een experimenterende en onderzoekende wijze emoties, indrukken en intuïties te transformeren naar een ontwerp, beeld of compositie. Dit is een onmisbaar talent waar de maatschappij om vraagt, een wijze van communiceren wat ons dichter bij ons bewustzijn van gevoel en emotie brengt.

“Kunst is de taal van het gevoel en gevoel is essentieel in ieder mens, in iedere situatie.”
(Merlijn Twaalfhoven)

Maar hoe vertaal je dit nu in woorden naar de markt, jouw doelgroep?
Om dit te kunnen bereiken zal je eerst op zoek moeten gaan naar jouw persoonlijke identiteit. Wat is jouw passie, waar sta je voor, wat zijn je belangrijkste kernwaarden en kwaliteiten. Hoe vertaalt zich dat in jouw werk en in relatie tot de maatschappij.

Dit onderzoek naar drijfveren en waardes zal leiden tot een authentiek en uniek beeld.

Als je vanuit deze persoonlijke identiteit opereert en met kracht uitstraalt wie je bent en waar je voor staat kun je een sterke positie innemen op de markt en zal het publiek je steeds beter herkennen en vertrouwen op jouw identiteit.

Voor informatie over de masterclass Personal Branding klik hier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *