‘ArtEZ Art Business Centre presenteert de Nieuwe Makers Expo’ 6 November 2015

Is geur te digitaliseren?……….als nieuwe dimensie in de kunst? Wat als je kunt beeldhouwen in een virtuele wereld, zijn alle natuurlijke wetten dan een fabeltje? En wat gebeurt er met de lokale economie als we met onze zelfopgewekte energie de boodschappen kunnen betalen?

Het Art Business Centre van ArtEZ hogeschool voor de kunsten heeft het afgelopen jaar innovatievouchers ter beschikking gesteld (vanuit Gelderland valoriseert) t.b.v. Technische Haalbaarheid Studies voor de creatieve sector. Het doel hierbij was om, relatief laagdrempelig, jonge ondernemers in de aller vroegste fase een idee met een technische component verder uit te laten werken. Een mooie kans voor creatieve ondernemers om in deze risicovolle startersfase van hun onderneming nieuwe frisse ideeën te kunnen door ontwikkelen.

Screen-Shot-2015-10-07-at-13.28.50-1024x452

Vooral de “Nieuw Makers” die zich begeven op het vlak van kunst en techniek en de uitdaging aangaan om d.m.v. de nieuwste technologieën een nieuwe dimensie in het kunstvak toe te voegen hebben gebruik gemaakt van deze innovatie vouchers.

Op vrijdag 6 november tijdens het festival HOMO TECHNICUS en ArtEZ Studium Generale (Een festival over wat het betekent om mens te zijn in de toekomst) in de Performance Factory in Enschede zijn hiervan een aantal spannende onderzoeken te zien van: Kevin Kuijpers, Ruud Bogaert, Luuk Wiehink, Roel Oortgiessen, Roos Meerman, Anna Boone, The Francolin, Tom Kortbeek en Martijn Mellema.

HomoTechnicusElarkheDotWordpressDotCom

Laat je verleiden en absorbeer de nieuwe maker van de toekomst! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *