Fabienne Balvers – Huisblogger update 4

HOW-TO-ONDERNEMEN?

Een eigen business, here we go! Studio Fabienne Balvers is nu alweer 3 maanden mijn baby. Ik ben enorm blij dat ik deze stap heb gezet. Ik heb leuke opdrachten en toffe klanten. Maar ik zit soms ook enorm in de twijfel om mijn baby groot te brengen op “de juiste manier”.

Guess what…de juiste manier bestaat helemaal niet!

Bij deze heb ik een inimini werkgids voor mezelf gemaakt. Een kleine gids om mijn twijfels en vragen om te zetten naar concrete informatie, doelen, positiviteit en productiviteit.

Showreel Studio Fabienne Balvers

1. #MINDSET

Het begin is je mindset. Ik probeer alles wat ik tegenkom aan problemen of situaties om te zetten in positiviteit. Dit leeft een stuk makkelijker en inventiever. Je zult ook zien als je positiviteit in een ontmoeting of in een project stopt, dat dit meestal ook naar je toe komt. Om de rust te vinden in mijzelf, begin ik de dag door een half uur met de hond te gaan lopen. Dit maakt mijn hoofd leeg en ben ik klaar voor de dag.

Een tweede mindset die ik mezelf moet aanleren is: gun jezelf de tijd. Vooral de eerste twee jaar ben je constant aan het bouwen met je business. Wat zijn je kernwaarden en welke klanten zijn interessant? Hoe bereik ik mijn klanten? Hoe communiceer je jouw bedrijf naar buiten toe, zowel op conceptueel, als visueel vlak? Ik heb bijvoorbeeld de tik, dat ik mijn website bijna elke week opnieuw wil designen.

Als ondernemer heb je enorm veel ideeën, althans die heb ik ieder geval wel. En het liefste bedenk ik ze vandaag, voer ik ze morgen uit en overmorgen worden ze beroemd. Je wil snel resultaat, aangezien je elke maand graag omzet wil behalen, die elke maand weer een stukje omhooggaat. Dit lukt mij niet in een maand te bereiken. Daarbij veranderen deze vragen steeds in elke situatie. De gedachte om in een jaar er al te zijn, is niet realistisch en misschien niet haalbaar. Bijvoorbeeld, sommige opdrachten die ik aanneem, vormen mijn bedrijf opnieuw zonder dat ik daar van tevoren bewust over ben. Sterker nog dit gebeurt in je hele carrière.

Om al deze keuzes en doelen als een leuke uitdaging te zien, probeer ik ondernemen als een lifestyle te zien. Je leeft je bedrijf, je stopt er al je hedendaagse inspiratie in en je leert van situaties om je heen. Ik moet niet, ik mag. Deze instelling zorgt voor een positiever effect dan mezelf te forceren dat ik aan het werk “moet”. En dat ik binnen een bepaalde tijd iets moet bereiken. Net zoals bij bijvoorbeeld afvallen. In plaats van te denken ik moet afvallen in 2 maanden, denk je; “Ik ga gezonder leven op de langere termijn.” In feite doe ik dus alleen maar dingen die ik leuk vind.

Ik ben dit bedrijf gestart op basis van mijn levensfilosofie die ik heb omgezet in een missie voor mijn bedrijf. Die missie is:

In een snel ontwikkelende wereld, zowel in technologie als op maatschappelijk vlak moeten we de kwaliteit bewaken, dat innovatie op de menselijke maat blijft bewegen.

 

2. #INSPIRATIE

Ik haal inspiratie uit alledaagse dingen zoals een gesprek met iemand, of een Youtube- vlog die ik gezien heb. Ja, je leest het goed. Youtube-vlogs zijn momenteel mijn guilty pleasures. Ik houd van documentaires en succesverhalen. Hoe heeft iemand anders de top of zijn doel bereikt?  Maar helpt het mij om naar anderen te kijken?  Ik verzamel daarom nu “realistische inspiratie”.  Inspiratie waar ik echt aan de slag mee kan.

Bijvoorbeeld op het gebied van vlogs en ondernemen kijk ik veel naar Jorg Ruis die het bedrijf Culture Builders in Amsterdam heeft opgericht. Naast dat deze man enorm knap en aanstekelijk vrolijk is, neemt hij je mee in zijn ondernemersproces. Van tips om je productiviteit te stimuleren tot aan tips over acquisitie weet hij het elke keer weer te brengen alsof iedere dag een feest is. Een andere inspirator voor mij is Nina Pierson. Alles wat Nina opzet heeft naast een visuele sterke, frisse, hippe look ook een enorm sterke idealistische boodschap.

Om zelf mijn inspiratie te verwerken naast opdrachten van klanten ben ik bezig met een aantal concepten ter onderzoek. Zoals het maken van een documentaire over human centred design, nu en in de toekomst.

FILMSTILL Human centred design trailer

Op het Youtube account van Studio Fabienne Balvers gaan we een mini serie publiceren. Een mini serie over de #girlboss. In deze mini serie “not just a #girlboss” volgen we vrouwelijke ondernemers. Zij laten zien dat de term #girlboss niet alleen het perfecte glamour plaatje is, maar ook een weg is van hard werken, persoonlijke doelen behalen en de maatschappij een stukje mooier maken. Door deze content hoop ik zowel mijn netwerk, als kennis te generen. Dit kan mij verder helpen in het ondersteunen van klanten.

film still “Not just a #girlboss”

3. #POSITONEREN #REFLECTEREN

Momenteel ben ik met drie strategieën bezig als Studio Fabienne Balvers:

 

 

Deze drie strategieën hebben allemaal tijd nodig. Hoe ga ik dit aanpakken? Door o.a. te beginnen met verschillende pilots te schrijven, voorbeelden te zoeken of oefeningen te bedenken die deze strategieën stimuleren. Ook visuele vormen zoals je website en presentaties moeten dit gaan uitstralen. (Yes, weer mijn website veranderen!) Net zoals in mijn kunstacademie periode ga ik onderzoeken wat bewuster werken in 2018 tot en met 2060 kan zijn. Welke partijen kan ik gaan adviseren? Ook dit bewijst dat ik na 3 maanden ondanks mijn opdrachten nog steeds aan het bouwen ben wat de juiste vorm moet zijn.

Maar vooral heel veel “duurzame” bakjes koffie drinken.

4. #KOFFIE #FRIENDS-FAMILY

Heel veel koffie drinken! Ga naar buiten, ga mensen meeten die waardevol voor je kunnen zijn. Acquisitie via de info@ mail, is als water naar de zee dragen. Niet te doen. Je berichtje komt in een massa van overvolle mailboxen terecht. Dan nog, zegt een mail weinig over de waarde die je wilt overbrengen. Bijvoorbeeld die enthousiasmerende overtuiging van jouw idee, kan alleen jij face-to-face overbrengen. Als je netwerk nog niet zo breed is kun je bijvoorbeeld beginnen bij vrienden, familie en kennissen. Dus mensen die ergens werken of een klein bedrijfje hebben met contacten die handig voor je zijn etc. Is je voorraad contacten een beetje op of woon je in een boerderij in the middle of nowhere? Schrijf je in en ga meedoen aan events of Hackatons. Je ontmoet nieuwe mensen in een vruchtbaar en innovatief proces. Je kan dan gelijk laten zien wat je kan, waar je voor staat en wie je bent. En dat laatste is precies waar ik nu mee bezig ben.

Hacking Health event 2017

Ik wil uit mijn comfort zone stappen van mijn vaste omgeving en gewoontes. Meer zien en ontdekken in Nederland en misschien daarbuiten. Ontdekken waar ik als bedrijf nog meer aan kan gaan bijdragen. Nieuwe mensen ontmoeten. Open staan voor Pipi Langkous gedachtes zoals “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!”. Ik geloof dat ik op mijn manier zo Studio Fabienne Balvers groot kan brengen samen met mijn klanten tot iets waar ik heel trots op ben en ik graag met de wereld deel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *