Business Model Canvas

10653726_805449859517570_3877487896137491038_n[1]

Masterclass Business Model Canvas:
van business model naar plan van aanpak

Je leert werken met het Business Model Canvas, een eenvoudig model om jouw eigen bedrijfsmodel te onderzoeken. Je brengt eerst in kaart hoe jouw onderneming op dit moment functioneert of hoe jouw werksituatie nu is. Vervolgens maak je een SWOT-analyse; je analyseert de sterke en zwakke onderdelen van jouw onderneming. Wie zijn je klanten en waarom? Vraag je genoeg geld voor je werk? Wat doe je om je werk onder de aandacht te krijgen? Daarnaast onderzoek je de kansen en bedreigingen die er voor jouw onderneming zijn. Aan de hand van deze inzichten breng je in kaart hoe jouw onderneming er over twee jaar uit moet zien. In een ‘Plan van aanpak’ zet je uiteen hoe je dit kunt bereiken.

De masterclass bestaat uit vijf dagdelen:

  • Introductie Business Model Canvas
  • Jouw business model nu
  • SWOT-analyse
  • Jouw business model over 2 jaar
  • Plan van aanpak

Wat levert het op?
Na het afronden van de masterclass heb je inzicht in:

  • hoe je met jouw vak kunt komen van waar je nu bent naar waar je wilt zijn over twee jaar;
  • hoe je een waarde propositie ontwikkelt die jou een unieke marktpositie geeft;
  • welke klanten daar goed bij passen;
  • met wie je kunt samenwerken om je doelen te bereiken;
  • wat je moet doen om geld te verdienen.

Kosten
50,- euro.

N.B. De masterclass is alleen toegankelijk voor alumni van ArtEZ.
Doorgang van de masterclass o.v.v. minimaal 10 aanmeldingen per locatie.

Arnhem: dinsdag 19 mei, 2, 16 en 30 juni en 1 september 2015 
Zwolle: donderdag 19 februari en 5, 19 maart en 2, 23 april 2015

Tijd
13.30 – 17.00 uur

Meld je aan via intakeformulier

  • Arnhem uiterlijk maandag 11 mei a.s.
  • Zwolle uiterlijk maandag 2 februari a.s.

Laura Vellinga, interieurarchitect:

 “In de masterclasses heb ik geleerd hoe je het Businnes Canvas Model kunt gebruiken om een bedrijfsmodel te onderzoeken en formuleren. Deze vaardigheid is mij goed van pas gekomen in mijn zoektocht waar ik precies heen wil als zelfstandig interieurarchitect. Het heeft mij geholpen te doen inzien welke ideeën haalbaar zijn en welke niet, waardoor je tot realistische besluiten die het dichtst bij je liggen.”

Marlou Mellendijk, cultureel ondernemer (docent, kunstenaar en vormgever)

“Inzicht in tijdmanagement, visie vormen op eigen werkzaakheden en concentreren op dat wat telt. Belangrijke les voor mij persoonlijk was het formuleren van ‘mijn bedrijf’. Wat zijn mijn werkzaamheden, hoe onderscheid ik mij, en waarvoor zouden opdrachtgevers mij inhuren.”