Cursussen

Masterclass Personal Branding

Vanaf november starten we weer met de Masterclass Personal Branding speciaal voor eindexamenkandidaten (1e jaars alumni). Deze Masterclass start met een identiteitsonderzoek naar jouw passie en innerlijke motivatie in een filosofische context d.m.v. persoonlijke reflectie.

Je gaat je verdiepen in personal branding: het neerzetten en presenteren van jouw persoonlijke kwaliteiten als “merk”!

  • Je hebt duidelijk voor ogen wat jij als kunstenaar/artiest/musicus/ontwerper jouw doelgroepen in de maatschappij of in het bedrijfsleven kunt bieden met jouw werk
  • Je hebt een heldere missie en visie op je werk verwoord en je CV/portfolio opgesteld. Hiermee kun je je werk zowel mondeling als schriftelijk overtuigend presenteren
  • Je hebt je eigen communicatiestrategie opgesteld waarmee je met jouw werk – jouw Personal Brand – je publiek, kopers en markten optimaal kunt benaderen en bereiken. Denk hierbij aan social media, netwerken, presenteren enz.

Verschillende inspirerende gastdocenten vanuit het vak zullen de lessen verzorgen. Cily Smulders – projectadviseur van het Art Business Centre  – is hoofddocent van deze masterclass.

De masterclass Personal Branding zal plaatsvinden op de volgende data:

Arnhem
Donderdag van 10.00u – 15.00u
26 oktober, 2, 9, 16, 23 en 30 november 2017

Zwolle
Donderdag van 10.00u – 15.00u
8, 15, 22, 29 maart en 5, 12 april 2018

Meld je nu aan bij abc@artez.nl d.m.v. het intakeformulier, na ontvangst krijg je een uitnodiging voor een intakegesprek.

Inschrijfgeld: €50,00 (inclusief lunch)

10653726_805449859517570_3877487896137491038_n[1]

Masterclass Business Model Canvas:
van business model naar plan van aanpak

Je leert werken met het Business Model Canvas, een eenvoudig model om jouw eigen bedrijfsmodel te onderzoeken. Je brengt eerst in kaart hoe jouw onderneming op dit moment functioneert of hoe jouw werksituatie nu is. Vervolgens maak je een SWOT-analyse; je analyseert de sterke en zwakke onderdelen van jouw onderneming. Wie zijn je klanten en waarom? Vraag je genoeg geld voor je werk? Wat doe je om je werk onder de aandacht te krijgen? Daarnaast onderzoek je de kansen en bedreigingen die er voor jouw onderneming zijn. Aan de hand van deze inzichten breng je in kaart hoe jouw onderneming er over twee jaar uit moet zien. In een ‘Plan van aanpak’ zet je uiteen hoe je dit kunt bereiken.

De masterclass bestaat uit vijf dagdelen:

  • Introductie Business Model Canvas
  • Jouw business model nu
  • SWOT-analyse
  • Jouw business model over 2 jaar
  • Plan van aanpak

Wat levert het op?
Na het afronden van de masterclass heb je inzicht in:

  • hoe je met jouw vak kunt komen van waar je nu bent naar waar je wilt zijn over twee jaar;
  • hoe je een waarde propositie ontwikkelt die jou een unieke marktpositie geeft;
  • welke klanten daar goed bij passen;
  • met wie je kunt samenwerken om je doelen te bereiken;
  • wat je moet doen om geld te verdienen.

N.B. De masterclass is alleen toegankelijk voor alumni van ArtEZ.
Doorgang van de masterclass o.v.v. minimaal 10 aanmeldingen per locatie.

Laura Vellinga, interieurarchitect:

 “In de masterclasses heb ik geleerd hoe je het Businnes Canvas Model kunt gebruiken om een bedrijfsmodel te onderzoeken en formuleren. Deze vaardigheid is mij goed van pas gekomen in mijn zoektocht waar ik precies heen wil als zelfstandig interieurarchitect. Het heeft mij geholpen te doen inzien welke ideeën haalbaar zijn en welke niet, waardoor je tot realistische besluiten die het dichtst bij je liggen.”

Marlou Mellendijk, cultureel ondernemer (docent, kunstenaar en vormgever)

“Inzicht in tijdmanagement, visie vormen op eigen werkzaakheden en concentreren op dat wat telt. Belangrijke les voor mij persoonlijk was het formuleren van ‘mijn bedrijf’. Wat zijn mijn werkzaamheden, hoe onderscheid ik mij, en waarvoor zouden opdrachtgevers mij inhuren.”

SCHEMA-Bridging-the-gap-1050x700[1]

Bridging the gap

Bridging the gap is een groeiprogramma voor beeldend kunstenaars, vormgevers en architecten die een goed plan tot uitvoering willen brengen. Het programma bereidt deelnemers voor op een presentatie aan een bedrijf, investeerder of samenwerkingspartner. Het programma wordt afgesloten met een pitchevent. Er is plek voor 20 deelnemers.

Programma

Tijdens het programma werken de deelnemers toe naar een presentatie aan bedrijven, investeerders en samenwerkingspartners. Ondernemers die willen groeien hebben namelijk financiering, netwerk en productiecapaciteit nodig. Allerlei zaken die je kunt vinden bij deze partijen. Om er voor te zorgen dat creatieven de brug kunnen slaan tussen creativiteit en ondernemerschap worden de deelnemers begeleid. Op het gebied van ondernemerschap en investeringen krijgen de deelnemers workshops van ervaren docenten. Voor artistiek inhoudelijke vraagstukken wordt iedere deelnemer gematcht aan een mentor. Deze mentor is een creatieve professional uit het eigen vakgebied. Na 7 maanden zijn de deelnemers klaar om zakelijke partners te vinden om hun plannen te realiseren.